2019. augusztus 23., péntek

Dolgozószoba lírában és prózában

"Nyitott ablaknál szoktam írni este,
míg lepkék szállnak az ablakom felett.
Elmázolják tinta-vetésemet,
csapkodnak, zúgnak, mindig megzavarnak."


A fenti verset (a blogbejegyzés címe a versé is) egy 1936-os Protestáns Szemle egyik lapján találtam.


Érdeklődve olvastam végig a verset, gyönyörű életkép rajzolódott ki.

Kedves Olvasó!

Tud arról, hogy különböző művészek hogyan alkottak? Hogyan tette ezt Weöres Sándor? Arról maga írt, hogy milyen a jó vers. 


Egy interjúban aztán arról is vallott, hogy milyen volt a dolgozószobája. 



FELHASZNÁLT IRODALOM


Protestáns Szemle, 1936. 166. old. 


©️ Dr Stareczné Kelemen Éva

1 megjegyzés:

  1. IllésÁrpádnál a Király utcában nem tudom hogy milyenlehetett WS alkotó időszaka, de a Törökvészi 3/c-be anyósa illetve felesége
    a kibombázott II.ker. Bimbó út 3.sz. alól 45 után ide költözött , a villa épületben emeleten volt vanmost is 2 szoba plusz a cselédszoba mely az Orion csillagképre nézett...a lakást Károly Mária Amália és édesanyja Kaliforniába kivándorolt fivértől kapta aki Santa Rosa-ba ment és ott hozott létre magyar intézetet. leszármazottak ma is élnek.WS szobája tehát a cselédszoba volt éjjel alkotott,nappal aludt.Később közös tervek alapján a Muraközi u.10.a-ba költöztek WS elmondás szerint saját
    szülei vagyona is beépült mert valamennyi kárpótlást kapott elhalt Vas
    megyei
    földek utána tsz szervezés idején
    Amy is örökölt... és a HÁZ megépült 73 -táján
    költöztek be. szép emeletes villa hársfákkal- diófával, macska a szobában mint családtag. lent a
    földszinten
    a lovagterem benne teleltek a leánderek..fent az emeleti részenkeletre néző
    csöpp szoba WS
    Alkotó tere.Innen már nemvolt könnyű elindulni sétára vagy beülni a Tövis utcai
    templomba meditálni,mert kerítés,zárt kapu és felügyelet alatt
    volt WS,heti 3 szor jött házvezeteőnő és már Amyval együttteltek a napok .Ami élmény volt talán a közös utazások..és ha irótárs ,szerkesztő jött... WS-hez..de alkoholt nem
    hozhatott már senki...Különös barátságban voltam velük szerettek ..sok mindenre megkértek autóba ültettem
    őket és elhoztam
    az MTA óvodába a gyerekek
    közé ahol én
    dolgoztam, elvittem
    őket a Mátyás templomba ahol énekeltem kórusban
    Bach Magnificat c.művét.Utolsó évek közelükben nagy ajándék volt..Kórházi ágyon WS sokat beszélt a Múltról jegyzeteim megvannak.

    VálaszTörlés

Kinek írt Weöres verset?

A mai nyári rövid blogbejegyzésben arra buzdítom a kedves Olvasót, hogy bátran lapozgasson Weöres-kötetében, és fedezze fel, kinek írt verse...